Bize Yazın
Çalışma Saatlerimiz
Hafta İçi 09:00-18:00

• Ortodonti nedir?

Diş çapraşıklıkları ile alt ve üst çeneler arasındaki ilişkilerin düzeltilmesini konu alan bir diş hekimliği dalıdır.

• Ortodontik tedaviye ihtiyacım var mı?

Dişlerinizin arasındaki boşluklar, çapraşıklıklar, alt ve üst dişler ile çeneler arasındaki uyumsuzluklar, çene darlığı gibi problemler büyük oranda ortodontik tedavi gerektirir. Hekim tarafından muayene yapıldıktan sonra tedavinin gerekliliğine karar verilir. Ortodontik muayene esnasında ağız içi ve ağız dışı fotoğraflar, ölçü, röntgenler alınarak ortodontik tedavi planı oluşturulur.

• Ortodontik tedavinin yaşı var mı?

Diş hareketi her yaşta sağlanabilmektedir. Ancak alt ve üst çene kemikleri arasındaki iskeletsel sorunlarda yaş önemli olup; çocuk hastalar geciktirilmeden ortodontiste yönlendirilmelidir.

• Ortodontik tedavi dişlerimi çürütür mü?

Dişler arasındaki çapraşıklık ve boşluklar, o bölgede gıda tutunmasını artırabilir ve dişin hızlıca çürümesine sebebiyet verebilir. Ortodontik tedavi ile dişler düzgün bir şekilde seviyelenip hizalanarak gıda tutunmasını artıracak faktörler ortadan kaldırılır ve aksine çürük ihtimali azaltılmış olur.

Bunun yanında; ortodontik tedavi esnasında ağızda bulunan tel ve braket olarak adlandırılan metal parçalar gıda tutunmasını artırabilir. Bu nedenle tedavi süresince ağız hijyenine çok daha fazla özen gösterilmelidir. Bunlara dikkat edildiği sürece, ortodontik tedavi ile çürük ihtimali artmaz, aksine azaltılmış olur.

• Ortodontik tedavi ortalama ne kadar sürer?

Ortalama 1 yıl ile2.5 yıl arasında sürmektedir.

• Ortodontik tedavi çeşitleri nelerdir?

Hareketli tedavi: Daimi dişleri tamamen sürmemiş çocuk hastalarda, takılıp çıkarılabilen hareketli apareyler ile ortodontik tedavi yapılabilir. Bu apareyler ile çenede darlık varsa genişletme veya ufak diş hareketleri yaptırılabilir. Aynı zamanda parmak emme, dil itimi gibi anormal alışkanlıklar da bu apareyler ile giderilebilir.

Sabit tedavi: Daimi dişleri tamamen sürmüş hastalarda ise dişler üzerine yapıştırılan metal veya şeffaf parçalar (braketler) ve teller aracılığı ile dişlere kuvvet uygulanarak sabit şekilde ortodontik tedavi yapılır.

Ortopedik tedavi: Alt çenesi önde veya geride olan çocuk hastalara ortopedik tedavi olarak adlandırdığımız çenelerin büyüme hızına ve yönüne etki eden tedaviler uygulanabilir.

Şeffaf plak: Ayrıca şeffaf plaklar ile dişlere tel takılmadan, kuvvet; plaklar aracılığı ile dişlere iletilerek diş pozisyonları düzeltilebilir.

• Ortodontik tedavi için diş çekimleri hangi durumlarda yapılır?

Çapraşıklığın fazla olduğu durumlarda dişleri çene kemiğine iyi bir şekilde sıralamanın tek yolu diş çekimi olabilmektedir. Ancak bazı durumlarda profilin iyileştirilmesi için de diş çekimi yapılabilmektedir. Diş çekimi yapıldıktan sonra o bölgede boşluk kalmaz; komşu dişler boşluğa doğru kaydırılarak çapraşıklık giderilir.

• Ortodontik tedavi ağrılı mıdır günlük yaşantımı etkiler mi?

Ortodontik tedavi başladıktan sonra ilk birkaç gün dişlerde kısa süreli bir baskı hissedilebilir. Daha sonra bu baskı azalarak geçmektedir.

• Ortodontik tedavi bittikten sonra diş pozisyonları bozulur mu?

Ortodontik tedavi bittikten sonra pekiştirme tedavisi denilen dişlerin pozisyonlarını koruma aşamasına geçilir. Bu amaçla dişlerin arkasına retainer denilen ince bir tel veya şeffaf plak uygulaması yapılabilir. Pekiştirme tedavisine dikkat edilmezse dişlerde yeniden bozulma olabilmektedir.

• Erişkinlerde protez öncesi ortodontik tedavi hangi durumlarda yapılır?

Erişkinlerde bazı durumlarda kron-köprü veya implant tedavisi gerektiğinde, dişlerin aralarında yeterli boşluk olmayabilir ve ortodontik tedavi ile boşluk açılması gerekebilir. Ayrıca; diş kaybı olan hastalarda; protetik tedavi tercih edilmezse, ortodontik tedavi ile dişler arasındaki boşluk kapatılabilir.

Bize Ulaşın T: +90 (216) 354 53 18
E: info@klinikyazicioglu.com
A: Batı Mah. Ortanca Cad. No:43/1 Çarşı Apt. Pendik / İstanbul
Bu site ankaplus Kurumsal Web Tasarım Paket sistemleri ile hazırlanmıştır.